REGULAMIN
ZAKRES USŁUG DLA MIESZKAŃCÓW PLACÓWKI CAŁODOBOWEJ OPIEKI „CUDOWNY PORANEK”
Placówka świadczy usługi bytowe, opiekuńcze i wspomagające zgodnie z ustawą oraz w zakresie i formach wynikających z indywidualnych potrzeb osób przebywających w placówce.
Zakres usług domowych świadczonych przez placówkę opiekuńczo-leczniczą obejmuje w szczególności usługi zapewniające:
- Pobyt w środowisku i w budynku bez barier architektonicznych, w pojedynkę lub pokoje dwuosobowe z łazienką,
- Wyżywienie w formie 3 posiłków dziennie (śniadanie, obiad i kolacja) z możliwością wyboru posiłku dietetycznego wskazanego przez lekarza. Podstawowe artykuły spożywcze i napoje są dostępne przez całą dobę,
- Utrzymywanie ośrodka opieki w czystości.
Zakres usług świadczonych przez placówkę obejmuje w szczególności usługi takie jak:
- Pomoc w podstawowych czynnościach życiowych, w razie potrzeby przy ubieraniu się, jedzeniu, myciu i kąpieli;
- Opieka pielęgniarska, w tym opieka w czasie choroby,
- Dbałość o higienę,
- Niezbędną pomoc w załatwianiu spraw osobistych,
- Kontakt z otoczeniem.
Zakres usług wsparcia świadczonych przez placówkę obejmuje w szczególności usługi w postaci:
- Organizacja czasu wolnego mieszkańców,
- Pomoc w zakupie odzieży i obuwia,
- Opiekę w przypadku choroby i pomoc w uzyskaniu świadczeń zdrowotnych,
- Tworzenie warunków do rozwoju osobistego,
- Zapewnienie poszanowania praw pensjonariuszy oraz dostępności informacji na temat tych praw,
- Sprawne załatwianie wniosków, potrzeb, skarg i próśb mieszkańców,
- Organizowanie wakacji.
Placówka ponosi standardowe wydatki na niezbędne usługi opiekuńcze dla pensjonariusza, z wyjątkiem:
- Płatnik ponosi dodatkowe koszty związane z zakupem leków,
- Placówka opieki zbiera faktury za leki zakupione dla pensjonariusza oraz wszelkie recepty medyczne,
- Płatnik ma prawo zażądać rachunków za konkretny miesiąc rozliczeniowy. Strona za każdy zaległy miesiąc kwota zostanie przelana na rachunek bieżący.
Zakres usług świadczonych przez placówkę opiekuńczo-leczniczą ustala się z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych mieszkańców.
ZASADY ORGANIZACJI POBYTU W PLACÓWCE
Szczegółowy system organizacji pobytu w placówce zawarty jest w regulaminie, który jest dostępny dla mieszkańców w recepcji placówki
W szczególności, pensjonariusze mają prawo do:
- Poszanowania godności osobistej,
- Wolności słowa i wyznania,
- Nienaruszalności spraw prywatnych, tajemnicy korespondencji,
- Poczucia bezpieczeństwa,
- Samodzielności w podejmowaniu decyzji – związana ze stopniem własnej sprawności psychofizycznej.
- Możliwości rozwoju osobistego,
- Swobodnego kontaktu i integracji z rodziną i przyjaciółmi.
Dostęp do opieki medycznej dla mieszkańców obejmuje:
- Regularne konsultacje z lekarzem, który jest dostępny co najmniej raz w tygodniu w pomieszczeniach placówki.
- Przyjmowanie leków i innych środków farmakologicznych przepisanych przez lekarza.
- Wykonywanie zabiegów zaleconych przez lekarza na terenie ośrodka opieki
- Korzystanie z zabiegów w gabinetach rehabilitacyjnych placówki.
- Stawianie własnych wymagań dotyczących pobytu w placówce.
PRZYJMOWANIE PENSJONARIUSZY W PLACÓWCE
Nowi pensjonariusze są kierowani do ośrodka opieki na podstawie umowy z klientem.
Nowi mieszkańcy są przyjmowani w przypadku, gdy placówka dysponuje wolnymi miejscami w poszczególnych terminach w ciągu całego roku kalendarzowego.
Nowo przyjęci mieszkańcy są zapoznawani z przepisami obowiązującymi w placówce.
W ciągu 14 dni od przybycia do ośrodka opieki pensjonariusz poddawany jest konsultacjom lekarskim.
Pensjonariusz wypełnia formularz rejestracyjny, który jest podstawą do pierwszej konsultacji lekarskiej.